نام علمی: Cissus antarctica

نام انگلیسی: Kangaroo vine
نام فارسی: سیسوس
خانواده: Vitaceae

این گیاه دارای ۳۵۰ گونه مختلف از گیاهان خشبی همیشه سبز بالا رونده و حاوی ده گونه با ساقه گوشتی است. پیچ کانگورو، بومی استرلیا بوده و ارتفاع آن به ۵ تا ۶ متر می رسد.

گل سیسوس گیاهی است همیشه سبز و رونده که گیاهی مناسب برای سر در منازل می باشد. برگهای براق و سبز آن شکل تخم مرغی داشته و درای لبه دندانه دار تیز می باشد. طول برگها در حدود ۱۰ سانتی متر است. از این گیاه به صورت آویزی هم می توان استفاده کرد.

رایجترین گونه این گیاه پیچ کانگورو، Cissus Antarctica است. این گیاه بوته ای است همیشه سبز که به سرعت و با استفاده از پیچک هایش رشد می کند. برگ های آن پهن و نوک تیز با لبه هایی دندانه دار است و گلبرگ ها بر روی آنها کاملاً مشخص است. این گیاه باریک و سبز به شدت مورد علاقه مردم است، چرا که بسیار بی دردسر است و می تواند نوسانات قابل توجه دما را نیز تحمل کند. پیچ کانگورو را می توان هم در اتاقی گرم و هم در ورودی سرد یک راهرو نگه داشت.

نیازهای اکولوژیکی گیاه سیسوس

نور: به نور فراوان نزدیک پنجره احتیاج دارد،ولی از تابش مستقیم افتاب بیزار است.

دما :در زمستان درجه حرارت ۱۵ و در تابستان در ۲۰ درجه سانتی گراد نگهداری کنید،اگر درجه حرارت بالاتر از ۲۰ باشد غبارپاشی ضروری به نظر میرسد.

رطوبت: در صورتی که درجه حرارت در تابستان بالای ۲۰ درجه است،غبارپاشی روزانه و گرنه هفته ای یکبار کافی است.

تغذیه: جهت مصنوعی از کودهای مایع یا جامد محلول در اب مخصوص گلهای زینتی هر دو هفته یکبار طبق دستور استفاده کنید.

خاک مناسب: بهترین خاک همان خاک کمپوست می باشد.

تکثیر: گرفتن قلمه ی چوب در تابستان(قلمه بین چوبی و علفی باشد). قلمه ها را در دمای ۲۱ تا ۲۷ درحه ریشه دار کنید.

نگهداری گیاه سیسوس

آبیاری: بین دو ابیاری اجازه دهید سطح خاک خشک شود،

تعویض گلدان :هنگامی که گیاه جوان و در حال رشد است هر دو سال یکبار تعویض کنید و زمانی که دیدید ریشه از زیر گلدان بیرون زده باید اقدام به تعویض گلدان بکنید وگرنه برگها ه مرور زرد شده و رشد گل متوقف می شود.

تمیز نمودن برگهاغبارپاشی برای تمیز نگهداشتن گیاه کافی است.در صورت نیاز میتوانید هر ۲ ماه یکبار از مواد براق کننده شیمیایی استفاده کنید،توجه کنید که استفاده مداوم از ان برای گیاه ضرر دارد.

آفات و بیمارهای گیاه سیسوس

رشد گیاه کند شده و برگها رنگ پریده هستند:گیاه از کمبود عناصر غذایی رنج میبرد،هر دو هفته یکبار طبق دستور تغذیه مصنوعی کنید.

فاصله بین برگها زیاد و رشد گیاه کند شده است:نور کافی نیست،گلدان را به محل روشن تری منتقل کنید ولی مواظب اشعه مستقیم افتاب باشید.

لکه های قهوه ای روی برگها مشاهده میشود:ابیاری بیش از اندازه صورت گرفته است،اجازه دهید سطح خاک در فاصله بین دو ابیاری خشک شود،ابیاری را تنظیم کنید.

برگ ها سست شده و در نهایت میریزند:هوا سرد و خشک است،گیاه را به محل گرمتر منتقل نموده و ابیاری کنید.

رنگ برگها زرد میشوند و تار عنکبوتی پشت برگها وجود دارند:کنه قرمز ریز عامل ان است،گیاه به سم خیلی حساس است،با پنبه اغشته به سم پشت برگها مالیده،غبارپاشی در کاهش افت موثر است

برگها بد شکل و چسبناک هستند و حشرات سبز رنگی روی انها مشاهده میشود:با سم حشره کش نفوذی گیاه را هر هفته یکبار سمپاشی کنید تا عارضه بر طرف شود.

برگها نازک چروک خورده و سقوط میکنند:درجه حرارت خیلی بالا است،گیاه را به محل خنک تری و با حریان ملایم هوا منتقل کنید،رطوبت را با غبارپاشی افزایش دهید.

رشد متوقف است و  برگهای پائینی میریزند:هوا خیلی سرد است،گیاه را به محل گرمتری منتقل کنید.

خواص دارویی

به عنوان یک عامل درمانی سنتی در سراسر جهان استفاده می, پیچ کانگورو quadrangularis   بومی آفریقا و بخش هایی از آسیا است, به طور خاص هند, سری لانکا, و تایلند. آن منطقه جنوب ایالات متحده و برزیل صادر شده است.

به طور سنتی برای مفید بودن آن در درمان اختلالات مختلف استخوان شناخته شده است. همینطور, معمولا نامیده می شود “استخوان گذارنده”. پیچ کانگورو quadrangularis  گیاهان باید طولانی استفاده شایع در آفریقا و آیورودا (هند) سیستم های دارویی.

quadrangularis  پیچ کانگورو (CQ) یک گیاه چند ساله به انگور در خانواده Vitaceae  مربوط می شود؟. نامهای متداول دیگر آن شامل ستون فقرات شیطان, Hadjod, Asthisamharaka, و انگور علفزار. تمام نقاط این تاک شاداب خواص درمانی توسط میلیون ها نفر روزانه استفاده می شود.

در ایالات متحده, مردم استفاده از پیچ کانگورو quadrangularis برای شرایط مختلف. آن نیز توسط بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران به عنوان جایگزین های طبیعی به استروئید های آنابولیک استفاده می شود.

C. quadrangularisis در حال حاضر تحت پژوهش گسترده به آن ارزش درمانی کامل. آن در حال حاضر نشان داده است ضد درد, ضد التهابی, و خواص آنتی اکسیدانی در جوندگان بر اساس تست.

مورد بحث این مقاله فواید پیچ کانگورو quadrangularis و همچنین به عنوان مشترک استفاده می کند, نتایج مطالعه, و عوارض جانبی.

پیچ کانگورو quadrangularis است که به طور گسترده ای برای شرایط مختلف استفاده می شود. آن در طب سنتی در بخش هایی از آفریقا و آسیا بیش از هزار سال استفاده شده است.

امروز پیچ کانگورو توسط مردم در سراسر جهان برای مختلف مسائل مختلف از جمله استفاده می شود:

  • چاقی
  • سندرم متابولیک
  • کلسترول (کلسترول بالا)
  • شکستگی های استخوانی و استخوان های ضعیف (پوکی استخوان)
  • سرطان
  • کمبود ویتامین س
  • بواسیر
  • دردهای انقباضی و عضله صاف
  • PUD (بیماری زخم پپتیک)
  • عادت ماهانه نامنظم و دردناک یا
  • آسم و آلرژی
  • درد عمومی
  • مالاریا

مطالعات اولیه نشان وعده برای تعدادی از اثرات درمانی و بیشتر تحقیقات بالینی در تقریبا در هر منطقه از نظر موجه شده است.

مطالعات بالینی معتبر را در مراحل اولیه مربوط به منافع بالقوه سنجش پزشکی از پیچ کانگورو quadrangularis هستند. وجود دارد با این حال مختلف مطالعات مقدماتی که حکم بشر بر اساس تحقیق انجام شده است.

مشاهدات بالینی زیر منتشر شده اند در بررسی همکار نشریات مربوط به پیچ کانگورو quadrangularis مکمل:

  • سطح سروتونین در پلاسما حدود افزایش یافت شد 35%
  • افزایش سطح کراتین
  • در دستیابی و حفظ سطوح وزن سالم
  • کاهش میزان پراکسیداسیون
  • کاهش مشخص شده در سطح کلسترول تام و LDL
  • قوی کاهش تری گلیسیرید
  • کاهش درد همراه با استرس های مشترک ورزشی

سایر مشاهدات بالینی پیچ کانگورو Quadrangularis

گذشته از مزایای انسانی است که در حال حاضر شناخته شده, CQ نیز نقاط قوت در جوندگان که بیشتر حکم آزمایش نشان داده است, تحقیقات مبتنی بر بشر. موارد زیر برخی از آن مشاهدات است:

  • خواب پوشیدگی است کاهش می یابد 47% و طول خواب را ده برابر افزایش یافت (خواص آرام بخش);
  • تشنج ناشی از تشنج نرخ تقریبا کاهش یافته است 70% (خواص antiseizure);
  • پاسخ کلی درد کاهش حدود 60% (خواص ضد درد);
  • کاهش عمومی در H2O2 به واسطه آسیب اکسیداتیو (خواص آنتی اکسیدانی);
  • بهبود ظرفیت به درمان خسارت رایگان رادیکال;
  • انسولین افزایش فراهمی زیستی و حساسیت به انسولین افزایش (خواص قند)

تحقیق در مورد مزایای پیچ کانگورو بسیار امیدوار کننده است, با این حال, بیشتر مقیاس بزرگ و طولانی مدت مطالعات روی انسان مورد نیاز برای تعیین اثرات کامل این ترکیب. این بار در ایالات متحده, CQ به عنوان یک مکمل سلامت تنها در دسترس است, و FDA پیچ کانگورو quadrangularis به عنوان یک دارو برای جلوگیری یا درمان هر گونه شرایط تایید کرده است.

 CQ  مورد علاقه بسیاری از بدنسازان طبیعی است که استفاده از استروئیدها آنابولیک اجتناب است. CQ برای تعمیم آن فرضهای شده, گسترش عروق خونی و مویرگ ها کدام است؟.

این گسترش مسکن افزایش حجمی جریان خون در سیستم گردش خون. تحویل در سراسر بدن خون بیشتر یعنی مواد مغذی بیشتر, مانند اکسیژن و پروتئین ها, رسیدن به عضلات.

بیشتر, با افزایش جریان خون, مثل هورمون تستوسترون و هورمون رشد انسانی (HGH) در غلظت های بالاتر زیستی تحویل داده می شوند.

عوارض جانبی از Quadrangularis پیچ کانگورو

به عنوان یک مکمل طبیعی است که از دوران باستان مورد استفاده قرار, CQ شناخته شده است به طور کلی به خوبی تحمل توسط انسان.

با این حال, وجود داشته است نه به اندازه کافی هنوز به آن ایمنی عمومی دراز مدت انجام پژوهش. عوارض جانبی ممکن است از استفاده نامناسب یا بیش از حد عبارتند از سردرد, گاز, نفخ, اسهال, دهان خشک, تحریک پذیری و بی خوابی یا.

افرادی که استفاده باید از CQ محصولات تکمیلی از جمله وجود دارد, اما نه محدود به:

  • زنان باردار در حال حاضر, تلاش برای باردار شدن, یا تغذیه با شیر مادر
  • هر کسی که مبتلا به دیابت نوع دوم به عنوان CQ ممکن است وادار به هیپوگلیسمی
  • کسانی که برنامه ریزی شده به عنوان CQ ممکن است به کاهش فشار خون بیش از حد برای ایمنی جراحی برای جراحی
  • افراد دیگر که توسط پزشک خود

چقدر Quadrangularis پیچ کانگورو به را?

این مهم است به یاد داشته باشید که مکمل های طبیعی مانند پیچ کانگورو quadrangularis عصاره آن هستند نه همیشه امن برای همه مردم به همان اندازه. اصلا مناسب برای شما ممکن نباشد.

اگر شما تصمیم به استفاده از CQ به عنوان مکمل های غذایی, سپس دوز شما بستگی دارد عوامل متعددی از جمله سن شما, شما وضعیت فعلی بهداشت و درمان, وضعیت هدفمند شما را برای درمان, جنسیت خود, و دیگر عوامل سلامت.

پیچ کانگورو است به طور معمول در کپسول 500 میلی گرم است که به فروش می رسد 20:1 عصاره قدرت. همیشه خواندن دوز پیشنهادی سازنده و هشدارها. همیشه بهتر است به دنبال توصیه های پزشک خود را قبل از درگیر شدن در پیچ کانگورو quadrangularis مکمل است.